Ekonomi

Eksun Gıda, 2023’ün ilk 6 ayında satışlarını yüzde 47 artırdı

60 yılı geride bırakan Sinangil ve Sinangil Gluten Yok markaları ve 200’den fazla ürün çeşidi ile Eksun Gıda, 2023 yılının ilk 6 aylık finansal sonuçlarını paylaştı.

Şirketten yapılan açıklamaya göre Eksun Gıda, 2023 yılının ilk 6 aylık finansal sonuçlarını açıkladı. Bu kapsamda şirket, yılın ilk altı ayında toplam satışlarını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 47 artırdı. önceki yıl. 2022’nin ilk yarısında 1,6 milyar TL toplam satış rakamına ulaşan Eksun Gıda, 2023’ün aynı döneminde 2,4 milyar TL’nin üzerinde satış gerçekleştirdi.

2023 yılının ilk altı ayı sonunda şirketin dönem net kârı 224,7 milyon TL olurken, kâr oranı yüzde 48 arttı. Şirketin aktif büyüklüğü 2,7 milyar TL oldu. Eksun Gıda’nın brüt kar marjı yüzde 19,7, FAVÖK marjı ise yüzde 15,3 oldu.

“Ar-Ge ve ihracat faaliyetlerimize hız kesmeden devam ettik”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Eksim Holding Gıda Grup Başkanı ve Eksun Gıda Genel Müdürü Ahmet Demir, Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu (ISO 500) arasında yer alan Eksun Gıda’nın üretim gücü ve kalitesiyle her yıl çıtayı yükselttiğinin altını çizdi. Ar-Ge yeteneği. .

Demir, üretim kapasiteleri, deneyimleri ve yaygın dağıtım ağları ile Türkiye’nin lider un üreticisi olarak sürdürülebilir büyümelerini hızlandırmaya devam ettiklerini belirtti.

“Yılın ilk çeyreğinde yüzde 28,63 oranında halka açık hale geldikten sonra üretim, Ar-Ge ve ihracat faaliyetlerimize hız kesmeden devam ettik. İlk 6 ay sonucunda yüzde 15 artış sağladık. 2022 yılının ilk 6 ayında toplam satışlarımız 45 bin ton iken 2023 yılının ilk 6 ayında bu rakam 52 bin tona ulaştı. Yılın ilk 6 ayında İngiltere, ihracat yaptığımız 30’dan fazla ülkenin ortasında yer alıyor. İlk 6 aya baktığımızda ihracatımızın ciromuz içindeki payı yüzde 21 seviyesinde oldu.”

haberortaca.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu